fbpx

The Business of Business is Business

For os er succes en videnskab og læring. Vi tror ikke på held, skæbne eller magi - kun på handling og konsekvens. Vores metode fokuserer på kausalitet og ikke socialt popularitet.
Vi følger data og resultater — ikke mængden.

The Business of
Business is Business

Vores metode fokuserer på kausalitet og ikke socialt popularitet. Vi følger data og resultater — ikke mængden.

Sådan virker vores metode

icon-18

1.
Et professionelt miljø med én fælles mission.
Et af de vigtigste ellementer når teams skal have succes, er et "klart fælles mål". 
Sammen arbejder vi målrettet med en fælles mision - at sælge din virksomhed hurtigt, på de rette vilkår og til den rigtige pris.   

icon-19

2.
Videnskabelig bevist process

Vi har gjort optimering- og salg af din virksomhed til en videnskab. Følg praktiske trin for trin metoder, der har vist sig at give resultater gang på gang og se din virksomhed nå nye højder måned efter måned.

icon-04

3.
Handling og Konsekvens

I teorien er teori og praksis det samme. I praksis, er de det ikke. Vi dækker teorien og sikrer sammen anvendelsen i  praksis. Når der handles, følger konsekvensen altid. I dette tilælde en virksomhed med øget markedsværdi og lettere tilgængelighed for en køber.

icon-20

4.
Faser & Byggesten

Alle mennesker- og så vel også virksomheder er unikke. Vores metode er opbygget i universale faser og kan bruges som byggesten bestående af informationer du kan anvende alt efter behov og timing. Vi giver dig “hvorfor” og “hvordan”, men det er op til dig at vælge “hvornår”.

De fleste kurser lærer kursisten én særlig færdighed som fx. salg, markedsføring eller regnskab. Dette skaber personer der forstår sig på ét område, men ikke nødvendigvis forstår sig på alle lag i at drive en succesfuld virksomhed.

Hvis du skal lykkes med at sælge din virksomhed, hurtigt og til den rigtige pris,  er det essentielt at du forstår og mestrer alle nedenstående områder, som en potentiel køber vil lægge vægt på.

De fleste kurser lærer kursisten én særlig færdighed som fx. salg, markedsføring eller regnskab. Dette skaber personer der forstår sig på ét område, men ikke nødvendigvis forstår sig på alle lag i at drive en succesfuld virksomhed.

Hvis du skal lykkes med at sælge din virksomhed, hurtigt og til den rigtige pris, er det essentielt at du forstår og mestrer alle nedenstående områder, som en potentiel køber vil lægge vægt på.

1. Værdiansættelse og Exit-strategi
 

1. Værdiansættelse og Exit-strategi 

icon-01

Hvad er din virksomhed værd i dag? Hvilke ændringer skal du foretage for at maksimere værdien betydeligt og gøre den langt mere attraktiv for en køber?

Vi hjælper dig med at besvare disse spørgsmål, lægge en strategi og laver en plan så du kan føre den ud livet. Alt sammen så din virksomhed fremstår bedre, bliver solgt hurtigere og til en langt højere pris.

Vi hjælper dig med at få klarhed på hvad din virksomhed er værd i dag og ligeledes hvad vi forventer den kan blive værd i fremtiden, med den rette indsats.

Yderligere hjælper vi dig med at fastsætte, hvordan du ønsker din hverdag og liv ser ud efter salget. Dette er ofte et overset område i forbindelse med salget og mange finder desværre først ud af det sent i processen, hvor det kan være både meget omkosteligt og ødelæggende.

  • Afdækning af formål og ønsker
  • Værdiansættelse af din virksomhed
  • Virksomhedsgennemgang og analyse
  • Exit-strategi og Exit-handlingsplan
  • Den rette ejer- og selskabsstruktur
  • Livet efter salget

Hvad er din virksomhed værd i dag? Hvilke ændringer skal du foretage for at maksimere værdien betydeligt og gøre den langt mere attraktiv for en køber?

Vi hjælper dig med at besvare disse spørgsmål, lægge en strategi og laver en plan så du kan føre den ud livet. Alt sammen så din virksomhed fremstår bedre, bliver solgt hurtigere og til en langt højere pris.

Vi hjælper dig med at få klarhed på hvad din virksomhed er værd i dag og ligeledes hvad vi forventer den kan blive værd i fremtiden, med den rette indsats.

Yderligere hjælper vi dig med at fastsætte, hvordan du ønsker din hverdag og liv ser ud efter salget. Dette er ofte et overset område i forbindelse med salget og mange finder desværre først ud af det sent i processen, hvor det kan være både meget omkosteligt og ødelæggende.

  • Afdækning af formål og ønsker
  • Værdiansættelse af din virksomhed
  • Virksomhedsgennemgang og analyse
  • Exit-strategi og Exit-handlingsplan
  • Den rette ejer- og selskabsstruktur
  • Livet efter salget

2. Profitmaksimering

2. Profitmaksimering

icon-02

Prisen på din virksomhed afspejler direkte værdien af din virksomhed. Nogle gange vurderet på potentialet, men oftest vurderet på indtjening og profitabilitet. Profitmaksimering indebærer først og fremmest et knivskarpt fokus på optimering og maksimering af alle "profit-drivere", der sikrer højere indtjening og fortjeneste fra dine nuværende markedsførings-, salgs- og kunde aktiviteter.

Vi hjælper dig med at skabe en model for øget rentabilitet uden yderligere investeringer i markedsføring, salg eller teknologi.

Vi hjælper dig med at identificere hurtige og nemt implementerbare strategier og systemer, der vil sætte fart på din virksomheds vækst på både kort og lang sigt. 
Dette omfatter også at identificere og aktivere "de lavthængende frugter", der kan finansiere den fortsatte vækst.

  • Optimering af salgsprocessen fra lead til loyal kunde.
  • Hæve lukkerater på mødebooking og salg.
  • Gør din salgscyklus kortere og mere effektiv.
  • Hæv frekvensen på hvor ofte dine kunder køber.
  • Hæv gennemsnitsordren for hvert køb foretaget.
  • Hæv antallet af produkter en gennemsnits kunde køber.

Prisen på din virksomhed afspejler direkte værdien af din virksomhed. Nogle gange vurderet på potentialet, men oftest vurderet på indtjening og profitabilitet. Profitmaksimering indebærer først og fremmest et knivskarpt fokus på optimering og maksimering af alle "profit-drivere", der sikrer højere indtjening og fortjeneste fra dine nuværende markedsførings-, salgs- og kunde aktiviteter.

Vi hjælper dig med at skabe en model for øget rentabilitet uden yderligere investeringer i markedsføring, salg eller teknologi.

Vi hjælper dig med at identificere hurtige og nemt implementerbare strategier og systemer, der vil sætte fart på din virksomheds vækst på både kort og lang sigt.

Dette omfatter også at identificere og aktivere "de lavthængende frugter", der kan finansiere den fortsatte vækst.

  • Optimering af salgsprocessen fra lead til loyal kunde.
  • Hæve lukkerater på mødebooking og salg.
  • Gør din salgscyklus kortere og mere effektiv.
  • Hæv frekvensen på hvor ofte dine kunder køber.
  • Hæv gennemsnitsordren for hvert køb foretaget.
  • Hæv antallet af produkter en gennemsnits kunde køber.

3. System og proces

icon-03

At have effektive systemer på plads, både i form af teknologi og processer, er vigtigere i dag end nogensinde før. Det sikrer fundamentet for at kunne opbygge en solid, forudsigelig og skalerbar virksomhed, der har potentiale langt ud i fremtiden.

Vi hjælper dig med at implementere eller forbedre dine dataindsamlinger, KPI'er og rapporter, så en potentiel køber har et krystalklar billede af, hvordan din virksomhed performer nu og ligeledes, hvordan det vil komme til at se ud i fremtiden.

En køber elsker den sikkerhed, en veldrevet virksomhed med systemer på plads kan tilbyde.

  • Sådan afgør du hvilke tal der er nødvendig at kende, og sådan sørger du for du får dem leveret korrekt hver dag.
  • Sådan bruger du teknologi og systemer til at gøre din hverdag meget mere effektiv.
  • Sådan bruger du din tid mest effektivt og opnår de største resultater.
  • Sådan laver du processer og sætter opgaver i system så de kører på autopilot
  • Sådan undgår du at falde i “process fælden” alle havner i.
     

At have effektive systemer på plads, både i form af teknologi og processer, er vigtigere i dag end nogensinde før. Det sikrer fundamentet for at kunne opbygge en solid, forudsigelig og skalerbar virksomhed, der har potentiale langt ud i fremtiden.

Vi hjælper dig med at implementere eller forbedre dine dataindsamlinger, KPI'er og rapporter, så en potentiel køber har et krystalklar billede af, hvordan din virksomhed performer nu og ligeledes, hvordan det vil komme til at se ud i fremtiden.

En køber elsker den sikkerhed, en veldrevet virksomhed med systemer på plads kan tilbyde.

  • Sådan afgør du hvilke tal der er nødvendig at kende, og sådan sørger du for du får dem leveret korrekt hver dag.
  • Sådan bruger du teknologi og systemer til at gøre din hverdag meget mere effektiv.
  • Sådan bruger du din tid mest effektivt og opnår de største resultater.
  • Sådan laver du processer og sætter opgaver i system så de kører på autopilot
  • Sådan undgår du at falde i “process fælden” alle havner i.

4. Vækst accelerator

4. Vækst accelerator
- If You’re Not Growing
You’re Dying

icon-04

Fokus på at skabe en salgs- og marketingmaskine, der sikrer flere leads, flere og bedre kvalificeret kundeemner og sidst men ikke mindst, at konvertere dem til gode loyale kunder.
Vi optimerer jeres eksisterende processer eller opretter nye, der sikrer dig en skalerbar og forudsigelig systematiseret vækst.
En virksomhed der vokser år for år og har et system på plads der understøtter væksten, er meget værd for en ny potentiel køber, der er interesseret i de fremtidige muligheder.

  • Sådan skaffer du varme leads der sætter turbo på dit salg
  • Sådan bygger et system der får synergien mellem marketing og salg til at blive en effektiv salgsmaskine.
  • Sådan sammensætter du den mest effektive salgsorganisation
  • Sådan bygger du et effektivt “rererence system” og gør dine eksisterende kunder til dine bedste ambasadører.
  • Sådan skalerer du dit salg op til 10x, uden at stresse din organisation og gå på kompromis med kvaliteten af din service. 
  • Sådan designer du produkter og services dine kunder i forvejen køber andetsteds.

Fokus på at skabe en salgs- og marketingmaskine, der sikrer flere leads, flere og bedre kvalificeret kundeemner og sidst men ikke mindst, at konvertere dem til gode loyale kunder.

Vi optimerer jeres eksisterende processer eller opretter nye, der sikrer dig en skalerbar og forudsigelig systematiseret vækst.

En virksomhed der vokser år for år og har et system på plads der understøtter væksten, er meget værd for en ny potentiel køber, der er interesseret i de fremtidige muligheder.

  • Sådan skaffer du varme leads der sætter turbo på dit salg

  • Sådan bygger et system der får synergien mellem marketing og salg til at blive en effektiv salgsmaskine.

  • Sådan sammensætter du den mest effektive salgsorganisation

  • Sådan bygger du et effektivt “rererence system” og gør dine eksisterende kunder til dine bedste ambasadører.

  • Sådan skalerer du dit salg op til 10x, uden at stresse din organisation og gå på kompromis med kvaliteten af din service. 

  • Sådan designer du produkter og services dine kunder i forvejen køber andetsteds.

5. Positionering

5. Positionering

icon-05

At kunne differentiere din virksomhed fra dine konkurrenters, er afgørende for at maksimere indtægter, priser og rentabilitet. Det er også en betydningsfuld egenskab der øger værdien af din virksomhed. De mest værdifulde virksomheder, gør noget, der gør dem til det oplagte valg for deres kunder og ikke mindst en kommende køber.

Vi hjælper dig med at styrke din position i markedet, så din virksomhed bliver det eneste logiske valg for kommende kunder og en attraktiv virksomhed der ikke går ubemærket hen for en kommende køber.  

En virksomhed der er innovativ og altid formår at være to skridt foran deres konkurrenter, bliver altid vurderet højere ved et salg.

  • Sådan skiller du dig ud fra dine konkurrenter og bliver dine kunders foretrukne valg
  • Sådan bliver du en autoritet der høster loyale kunder, der betaler premium priser for dit arbejde.
  • Sådan dominerer du din niche og dit marked.
  • Sådan vælger du hvilke parametre du skal konkurrere på. 
  • Sådan bruger du din position i markedet til at få omtale og vinde større markedsandele

At kunne differentiere din virksomhed fra dine konkurrenters, er afgørende for at maksimere indtægter, priser og rentabilitet. Det er også en betydningsfuld egenskab der øger værdien af din virksomhed. De mest værdifulde virksomheder, gør noget, der gør dem til det oplagte valg for deres kunder og ikke mindst en kommende køber.

Vi hjælper dig med at styrke din position i markedet, så din virksomhed bliver det eneste logiske valg for kommende kunder og en attraktiv virksomhed der ikke går ubemærket hen for en kommende køber.  

En virksomhed der er innovativ og altid formår at være to skridt foran deres konkurrenter, bliver altid vurderet højere ved et salg.

  • Sådan skiller du dig ud fra dine konkurrenter og bliver dine kunders foretrukne valg
  • Sådan bliver du en autoritet der høster loyale kunder, der betaler premium priser for dit arbejde.
  • Sådan dominerer du din niche og dit marked.
  • Sådan vælger du hvilke parametre du skal konkurrere på. 
  • Sådan bruger du din position i markedet til at få omtale og vinde større markedsandele

6. Et stærkt team

icon-06

Du kan ikke skabe en stærk virksomhed uden også at have et stærkt team. I denne fase hjælper vi dig med at rekruttere eller udvikle de rigtige profiler, der kan drive virksomheden videre uden dig. Dette er især vigtigt hvis dit mål med at sælge din virksomhed er at stoppe helt, efter salget har fundet sted.

Statistik viser, at størstedelen af ejerledere forlader virksomheden inden for 3 år efter et salg har fundet sted. Og et overraskende stort antal forlader allerede inden for ét år. Derfor sætter kyndige købere stor pris på et stærkt team og en stærk kultur, der kan leve videre i fremtiden, selv efter du som ejer har solgt og er ude af billedet igen.

  • Sådan tiltrækker du de bedste talenter til din virksomhed
  • Sådan holder du jobsamtaler der sikrer dig, det altid bliver den rigtige kandidat du ansætter
  • Sådan motiverer du dine medarbejdere mest optimalt
  • Sådan sikrer du at dine ledere tager de rigtige beslutniger
  • Sådan finder du og indsætter du den bedste person til at overtage dit ansvar
  • Sådan giver du din virksomhed momentum, imens du trækker dig selv ud af driften
     

Du kan ikke skabe en stærk virksomhed uden også at have et stærkt team. I denne fase hjælper vi dig med at rekruttere eller udvikle de rigtige profiler, der kan drive virksomheden videre uden dig. Dette er især vigtigt hvis dit mål med at sælge din virksomhed er at stoppe helt, efter salget har fundet sted.

Statistik viser, at størstedelen af ejerledere forlader virksomheden inden for 3 år efter et salg har fundet sted. Og et overraskende stort antal forlader allerede inden for ét år. Derfor sætter kyndige købere stor pris på et stærkt team og en stærk kultur, der kan leve videre i fremtiden, selv efter du som ejer har solgt og er ude af billedet igen.

  • Sådan tiltrækker du de bedste talenter til din virksomhed
  • Sådan holder du jobsamtaler der sikrer dig, det altid bliver den rigtige kandidat du ansætter
  • Sådan motiverer du dine medarbejdere mest optimalt
  • Sådan sikrer du at dine ledere tager de rigtige beslutniger
  • Sådan finder du og indsætter du den bedste person til at overtage dit ansvar
  • Sådan giver du din virksomhed momentum, imens du trækker dig selv ud af driften

7. Know your numbers

7. Know your numbers

icon-07

At have nøjagtige og gennemskuelige finansielle rapporter, er afgørende for at drive en stærk virksomhed. Yderligere er det med til at skabe stor troværdighed hos interesserede købere. Selvom resultatopgørelsen er vigtig, er intet vigtigere end pengestrømsopgørelser.

At have tallene er godt, men at kende og forstå dine tal er endnu vigtigere. Købere værdsætter en ejerleder, der har det fulde overblik over virksomhedens økonomi, beregninger og KPI'er og kan tale og forklare disse.

Vi hjælper dig med at skabe finansiel indsigt i din virksomhed, der giver en potentiel køber et nemt og forståeligt overblik på få minutter.

  • Sådan finder du de rigtige tal og rapporter, der er vigtigst når du skal sælge din virksomhed hurtigt og til den rigtige pris
  • Sådan optimerer og planlægger dit budget i årene op til din virksomhed skal sælges, så du opnår den maksimale pris
  • Sådan klargør du din virksomhed til en due-diligence og sikrer en hurtig og ukompliceret proces
  • Sådan skal den rette ejer struktur sammensættes, så du sikrer dig den optimale købspris og minimerer omkostninger

At have nøjagtige og gennemskuelige finansielle rapporter, er afgørende for at drive en stærk virksomhed. Yderligere er det med til at skabe stor troværdighed hos interesserede købere. Selvom resultatopgørelsen er vigtig, er intet vigtigere end pengestrømsopgørelser.

At have tallene er godt, men at kende og forstå dine tal er endnu vigtigere. Købere værdsætter en ejerleder, der har det fulde overblik over virksomhedens økonomi, beregninger og KPI'er og kan tale og forklare disse.

Vi hjælper dig med at skabe finansiel indsigt i din virksomhed, der giver en potentiel køber et nemt og forståeligt overblik på få minutter.

  • Sådan finder du de rigtige tal og rapporter, der er vigtigst når du skal sælge din virksomhed hurtigt og til den rigtige pris
  • Sådan optimerer og planlægger dit budget i årene op til din virksomhed skal sælges, så du opnår den maksimale pris
  • Sådan klargør du din virksomhed til en due-diligence og sikrer en hurtig og ukompliceret proces
  • Sådan skal den rette ejer struktur sammensættes, så du sikrer dig den optimale købspris og minimerer omkostninger

8. Under salgsprocessen

icon-16

At sælge sin virksomnhed, kan være en turbulent affære, med både opture og nedture. Jo bedre du er forbedret, jo nemmere bliver det for dig at komme igennem og nå i mål. 

Vi forbereder dig på hvad der er i vente, og hvordan du bliver klar til de forskellige faser. Hvordan du fortsat skal lede din virksomhed og dit team og hvordan du sikrer at holde hovedet koldt og undgår at begå fejl. Hvordan du bruger dine forskellige rådgivere bedst muligt og hvordan du sikre at både pris og vilkår bliver som du ønsker det.

  • Sådan forbereder du dig mentalt på at sælge din virksomhed
  • De typiske fejl og hvordan du undgår at begå dem
  • Sådan holder du momentum og fortsætter med at lede din virksomhed, på trods af din manglende tilstedeværelse
  • Sådan kommumikerer du til dine ledere og dit team imens processen står på
  • Sådan skal du bruge dine rådgivere for en ukompliceret proces
  • Sådan forhandler du bedst din position og kommer i mål med dine krav

At sælge sin virksomnhed, kan være en turbulent affære, med både opture og nedture. Jo bedre du er forbedret, jo nemmere bliver det for dig at komme igennem og nå i mål. 

Vi forbereder dig på hvad der er i vente, og hvordan du bliver klar til de forskellige faser. Hvordan du fortsat skal lede din virksomhed og dit team og hvordan du sikrer at holde hovedet koldt og undgår at begå fejl. Hvordan du bruger dine forskellige rådgivere bedst muligt og hvordan du sikre at både pris og vilkår bliver som du ønsker det.

  • Sådan forbereder du dig mentalt på at sælge din virksomhed

  • De typiske fejl og hvordan du undgår at begå dem

  • Sådan holder du momentum og fortsætter med at lede din virksomhed, på trods af din manglende tilstedeværelse

  • Sådan kommumikerer du til dine ledere og dit team imens processen står på

  • Sådan skal du bruge dine rådgivere for en ukompliceret proces

  • Sådan forhandler du bedst din position og kommer i mål med dine krav

9. Efter salget

icon-17

Tillykke - Du har solgt din virksomhed, men hvad nu? Føles det som du havde håbet på? Er du stadig tilknyttet virksomheden og skal være det noget tid, eller er du helt fri og på vej på fisketur? 

Vi hjælper dig med at nå helt i mål, så du får det liv, du havde håbet på. Har du en "earn-out" aftale, laver vi en handlingsplan der sikrer du lever op til denne. Skal din fortjeneste investeres, giver vi dig sparring på mulighederne og kan sætte dig i forbindelse med vores samarbejdspartnere.

  • Sådan bør du planlægge hvordan dit liv skal se ud, efter din virksomhed er blevet solgt
  • Sådan sikrer du fortsat indflydelse i din "earn-out" periode
  • Sådan bevarer du kulturen og sammenholdet
  • Sådan investerer du dine gevinster fra dit holdingselskab
  • Sådan informerer du omverdenen om din beslutning

Tillykke - Du har solgt din virksomhed, men hvad nu? Føles det som du havde håbet på? Er du stadig tilknyttet virksomheden og skal være det noget tid, eller er du helt fri og på vej på fisketur? 

Vi hjælper dig med at nå helt i mål, så du får det liv, du havde håbet på. Har du en "earn-out" aftale, laver vi en handlingsplan der sikrer du lever op til denne. Skal din fortjeneste investeres, giver vi dig sparring på mulighederne og kan sætte dig i forbindelse med vores samarbejdspartnere.

  • Sådan bør du planlægge hvordan dit liv skal se ud, efter din virksomhed er blevet solgt
  • Sådan sikrer du fortsat indflydelse i din "earn-out" periode
  • Sådan bevarer du kulturen og sammenholdet
  • Sådan investerer du dine gevinster fra dit holdingselskab
  • Sådan informerer du omverdenen om din beslutning

Kontakt

Det er en stor beslutning at sælge sin virksomhed og der er meget at tage højde for, hvis det skal lykkes. Vi sikrer dig du når i mål og hjælper dig i processen, så salget af din virksomhed bliver på de rette vilkår og til den rigtige pris.

Vi er altid klar på at tage en uforpligtende snak.

Skriv dit navn og nummer her, så kontakter vi dig.

Altitude_Logo_Neg+Green

Kontakt
+45 31 35 35 00
soa@altitude.dk
24 Labs
Strandlodsvej 44, 3
2300 København S